Tršćanski Lloyd

Tršćanski Lloyd (tal. Lloyd Triestino di navigazione, Società per Azioni), brodarsko poduzeće sa sjedištem u Trstu.

Sljednik je poduzeća Austrijski Lloyd, koje je 1919. preimenovano u Lloyd Triestino, a do 1930. ponovno je dosegnulo predratni potencijal, s 41 brodom (215000 brt) koji su plovili na 14 linija iz Sredozemlja u Indiju, Daleki istok i Afriku, a do 1925. održavali su i redovite brodske pruge za Dalmaciju i Albaniju. U reformi najvažnijih tal. kompanija 1936. došao je u sklop Finmare, državne financ. agencije za pomorstvo. Tada je dostignuo najveći kapacitet (75 brodova sa 615120 brt), a plovidbeni su mu pravci bili usredotočeni na Afriku i Sueski kanal. Stradao je u II. svj. ratu, te je 1945. imao tek 5 brodova. Oko 1955. imao je 31 brod, obnovio je prijevoz putnika, 1970-ih počeo je razvijati kontejnerski prijevoz i dalje se širiti povezujući Europu s Azijom, Afrikom i Australijom. Privatiziran je 1998., kada je prešao u vlasništvo nizozemske tvrtke Balsam Estate B. V. koja pripada tajvandskom holdingu Evergreen. Posebno razvija veze Sredozemlja i Europe s Dalekim istokom, Kinom, ali i brodske usluge s Pacifikom. Od 2006. posluje pod imenom Italia Marittima S.p.A. Između I. i II. svj. rata tvrtka je zapošljavala manji broj Istrana, ugl. na tehn. poslovima, ali vrlo malo u usporedbi s razdobljem prije I. svj. rata.

R., Istarska enciklopedija

Posljednja promjena: 1. 2. 2005., IE