Moreschi, Antonio

Moreschi, Antonio, slikar (?, druga polovica XVI. st. – Labin, 14.VIII.1633.).

Bio je članom venecijanske bratovštine slikara Arte dei dipintori od 1594. do 1609. Nakon toga nastanio se u Labinu, zasnovao obitelj i postao uglednim građaninom.

Pripisuju mu se Krunjenje Bogorodice (1613.) u Kastvu, Krunjenje Bogorodice u Barbanu, Sv. Sebastijan i četiri sveca u Barbanu, ciklus od 9 slika s marijanskom tematikom u crkvi Uznesenja Marijina u Labinu (prije 1631.), Prijestolje milosti sa sv. Florom i sv. Franjom Asiškim u Loboriki, Bogorodica s Djetetom, sv. Jakovom (?) i sv. Franjom Asiškim u Vodnjanu, Bogorodica s Djetetom, sv. Franjom Asiškim i sv. Franjom Paulskim u Vodnjanu te Gospa Karmelska i sveci (nakon 1619.) i Jeseovo stablo u Labinu.

Njegovo je slikarstvo bilo pod snažnim utjecajem Domenica Tintoretta, a često se oslanjao na grafičke predloške, kako je bilo uobičajeno potkraj XVI. i tijekom XVII. st. U svojim ranim djelima predstavio se kao nevješt sljedbenik Jacopa Tintoretta, kojega je upoznao iz druge ruke – kroz djela njegova sina Domenica, no u svojim je zrelim radovima iskazao vješto prihvaćanje novih stilskih strujanja u Veneciji te je bio pod utjecajem slikarstva Jacopa Palme mlađega.

Antoniov sin bio je šišanski nadžupnik Orazio Moreschi.

Komentari

    Trenutno nema objavljenih komentara.

Ostavi komentar

* Slanjem komentara prihvaćate Pravila obrade Vaših osobnih podataka (e-mail i IP adresa). cancel reply


Literatura

Anđelka Horvat, Radmila Matejčić, Kruno Prijatelj, Barok u Hrvatskoj, Zagreb 1982.; Nina Kudiš, Istarski opus slikara Moreschija nastao u prvoj polovici XVII. st., Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 1992., 16; ista, "Dva priloga slikarstvu prve polovine 17. stoljeća u Istri", Prilozi povijesti umjetnosti u Dalmaciji (Prijateljev zbornik), 1992., 3; N. Kudiš-Burić, Nenad Labus, Dalle parti Arciducali e Sotto San Marco/U kraljevskim stranama i pod Svetim Markom, Rijeka 2003.