Zavarivanje u brodogradnji

Zavarivanje u brodogradnji, tehnološki postupak uveden u Brodogradilištu Uljanik sredinom 1950-ih. Ono je zamijenilo zakivanje i omogućilo drugačiji pristup u tehnologiji gradnje broda, između ostalog i gradnju brodova u dva dijela, koji se, nakon pojedinačnog porinuća, zavarivanjem spajaju u moru. 

Primjenjuje se za spajanje limova i profila u gradnji brodskog trupa, za izradbu brodskih cjevovoda, za izradbu i ugradnju različitih vrsta brodske opreme. Zavaruju se različite vrste osnovnog materijala: brodograđevni čelici, konstrukcijski čelici, korozijski postojani materijali, aluminij i njegove legure, bakar i njegove legure, različite vrste odljevaka. Primjenjuju se ručni, poluautomatski, mehanizirani i automatski postupci zavarivanja, i to: ručno elektrolučno zavarivanje obloženom elektrodom, elektrolučno zavarivanje punom žicom u zaštiti plina, elektrolučno zavarivanje praškom punjenom žicom u zaštiti plina, elektrolučno zavarivanje pod praškom, elektroplinsko zavarivanje praškom punjenom žicom u zaštiti plina, elektrolučno zavarivanje netaljivom elektrodom u zaštiti plina i plinski postupak zavarivanja. Upotrebljavaju se različite vrste dodatnog materijala za zavarivanje (obložene elektrode, praškom punjene žice, pune žice, puna žica u kombinaciji s praškom, šipke). Brod se, u pravilu, gradi prema Pravilima Registra, a ta propisuju uvjete pod kojima se zavarivanje može primijeniti u brodogradnji: primjenu atestiranih postupaka zavarivanja, primjenu atestiranoga dodatnog materijala za zavarivanje, podobnost pogona za izvođenje zavarivačkih radova, koje trebaju izvoditi izučeni i atestirani zavarivači i operateri. Nadzor pri zavarivanju provode: diplomirani inženjer specijalist za zavarivanje, inženjer specijalist za zavarivanje, instruktor za zavarivanje, odn. izučeni poslovođe i brigadiri.

Primjena tehnologije zavarivanja, postupaka zavarivanja i dodatnih materijala za zavarivanje omogućava proizvodnju velikih brodova u Brodogradilištu Uljanik, manjih brodova i plovnih objekata u Brodogradilištu Pula te jahti u Brodogradilištu Heli. I za izradbu brodske opreme, koja se ugl. proizvodi u dislociranim pogonima izvan sjedišta brodogradilišta, upotrebljava se tehnologija zavarivanja, a time se omogućava i razvoj ostalih djelatnosti.

Komentari

    Trenutno nema objavljenih komentara.

Ostavi komentar

* Slanjem komentara prihvaćate Pravila obrade Vaših osobnih podataka (e-mail i IP adresa). cancel reply


Slučajna natuknica

Kamen d. d. Pazin