Porečki annale

Porečki annale, skupna izložba likovnih umjetnika koju su 1961. pokrenuli Edo Murtić i Milena Lach zajedno s turist. djelatnicima Poreštine. Do 1965. izlagali su hrv. umjetnici i odabrani umjetnici iz Slovenije (izbornik Z. Kržišnik) i Srbije (izbornik M. Protić), a potom i autori iz dr. zemalja: Austrije, Italije, Mađarske, Poljske, Francuske, Brazila i Slovačke

Od hrv. autora sudjelovali su: A. Augustinčić, Lj. Babić, O. Herman, F. Kršinić, O. Postružnik, V. Šeferov, F. Šimunović, I. Kožarić, E. Murtić, M. Lach, I. Lozica, Z. Prica, V. Radauš, M. Tartaglia, Š. Vulas i dr., a od inozemnih: P. Picasso, J. Miró, P. Signac, M. Utrillo i drugi. Do 1976. izložba se održavala u tzv. romaničkoj kući, a od tada u barokiziranoj dvorani Istarske sabornice. Prvo je bila revijalna, a 1978. postaje tematskom. Teme određuju, u dogovoru s organizatorom, autori-selektori za svaku godinu posebno. God. 1978. tema je bila Rukopis nadrealnog I – fantastična figura (izbornici L. Vranić-Nenadović i A. Curto), 1979: Čovjek i stroj (izbornik I. Zidić), 1980: Tendencije suvremenog pejzaža (Lj. Domić-Soprano), 1981: Umjetnost i grad (M. Zinaić), 1982: Ekspresionistička figuracija, 1983: Izvorna umjetnost – situacija i perspektive (obje V. Maleković), 1984: Erotika – mitovi i motivi, 1985: Sjećanje i suvremenost (obje I. Zidić), zatim 1986: Između mitskog i stvarnog, 1987: Voda – metafora i sudbina, 1988: Jedinstvo suprotnog, 1989: Postojanje promjenjivog – promjenjivost postojanog, 1990: Novi eklekticizam – slikanje slike, 1991: Umjetnost i ekologija, 1992: Vedrina kao izazov tmini (svih sedam I. Šimat Banov), 1993: Pejzaž – nova funkcija prostora, 1994: Prerađena materija, 1995: Prema minimalnom, 1996: Odsutnost, 1997: Strategija izazov, 1998: Barok 90-ih, 1999: Ideja serije i 2000: Pogled unazad (svih osam Z. Maković), 2001: Suprotstavljanje i kontinuitet novih tendencija, 2002: Mistifikacije (obje J. Ziherl), 2003: Dnevnici (B. Franceschi).

O. Širec

http://www.poup.hr/