Autocesta

Autocesta, javna cesta namijenjena prometu isključivo motornih vozila. Ima dva odvojena kolnička traka za promet u suprotnim smjerovima, svaki s najmanje dvama prometnim trakovima te jednim zaustavnim trakom, a raskrižja su izvedena u barem dvjema razinama. Omogućuje veće brzine i time kraće vrijeme vožnje. 

Poluautocesta projektira se kao buduća aautocesta, ali se u prvoj fazi gradi samo jedan kolnički trak kojim se odvija dvosmjerni promet. Obilježje poluautoceste u Istri ima Istarski ipsilon, od kojega je do 2004. izgrađena dionica Vodnjan-Tunel Učka (u gradnji je dionica Medaki-Kaštel). Ceste u slovenskom dijelu Istre natprosječno su opterećene u usporedbi sa susjednim regijama, zbog tranzitnoga turizma i teretnoga prometa kroz luku Kopar. Mreža autocesta za povezivanje sa središnjom Slovenijom, Italijom i Hrvatskom još je u gradnji (2004). Predviđene trase duž Rižanske, Strunjanske i Sečoveljske doline zamijenjene su radi očuvanja poljoprivrednog zemljišta i okoliša alternativnim trasama s tunelima i vijaduktima, što je usporilo planiranu dinamiku gradnje. Izgradnja cjelovite mreže predviđena je do 2013., do kada bi trebala biti izgrađena brza cesta Kopar-Šmarje-Dragonja, koja će služiti poglavito tranzitnom prometu prema hrvatskoj Istri. God. 2004. u završnoj je fazi izgradnja najduže i najzahtjevnije dionice autoceste Kopar-Ljubljana, Klanec-Sermin, i brza cesta Škofije-Sermin. Vijadukt Črni Kal (duljina 1065 m) najzahtjevniji je takav objekt na slovenskim autocestama, i preko Osapske doline on će povezati krašku visoravan s obalom (visinska razlika 420 m). God. 1990. izgrađena je dionica brze ceste Sermin-Kopar, a 1999. i četverotračna brza cesta Izola-Jagodje.

Komentari

    Trenutno nema objavljenih komentara.

Ostavi komentar

* Slanjem komentara prihvaćate Pravila obrade Vaših osobnih podataka (e-mail i IP adresa). cancel reply


Slučajna natuknica

Ladavac, Aleksa