- Eduard Hemar
- Objavljeno: 16.10.2023. / Posljednja promjena: 2.12.2023. (Maurizio Levak, Goran Prodan)
- 2030
- 0
Delmoro, Mario
Delmoro, Mario, automobilist, automehaničar (Opatija, 27.IX.1947. – Pula, 18.VIII.2023.).
Sin Mate i Natalije rođ. Orbanić. Od pete godine živio je u Puli, gdje je završio školovanje za automehaničara u Školi učenika u privredi.
Već kao dječačić pokazivao je zanimanje prema brzoj vožnji, otac ga je vodio na utrke motorima u Preluku, a mototrke su vozili njegov stariji brat Bruno i bratić Marčelo. Brat, po struci automehaničar, podučavao ga je vožnji te je već sa šest godina vozio manji motor.
Od 1964. sudjelovao je u utrkama motora (pobijedio je već na prvoj utrci, u vožnji spretnosti, u Pazinu na motoru Puch 250), a 1968. počeo se baviti automobilizmom. Bio je član Auto-moto kluba (AMK) Pula od 1965. do 1978., potom AMK Buzet (1979.), Auto kluba (AK) INA iz Rijeke (1980.-82.) te AK Pula – Rovinj (1981.-2013.).
U bavljenju automobilizmom pomogla mu je i struka, radio je kao automehaničar u pulskoj Mehanici 28 godina, a početkom 1990-ih otvorio je svoju tvrtku.
Prvi automobil, Fiat 600 D, kupio je 1968. i njime počeo voziti na Istarskom rallyju, na kojem je nastupio deset puta i svaki put pobijedio u klasi do 850 ccm i u generalnom poretku. Godine 1971. počinje voziti Fiat Abarth 850 ccm u kojem sudjeluje na svojoj prvoj kružnoj utrci na zagrebačkom Velesajmu i postavlja rekord staze. Kasnije je postizao uspjehe vozeći trkaće automobile Abarth 850 TC, Fiat 128 Dallara, Suzuki Cultus grupe A (potom i grupe N) te Fiat Ritmo Trivellato (i u verziji 1300 ccm).
Na Prvenstvu Jugoslavije u brzinskim utrkama na kružnim stazama u klasi do 1150 ccm grupe 2 osvojio je 3. mjesto 1983. i 1985., a u brdsko-brzinskim utrkama u klasi 4 bez ograničenja bio je drugi 1988., a 1990. treći u klasi do 1300 ccm.
Nakon osamostaljenja Hrvatske 20 je godina uspješno nastupao na državnim prvenstvima. Tako je u brdsko-brzinskim utrkama klase H do 1300 ccm prvakom bio 2000., 2002., 2003., 2004. i 2011., a brojne je medalje osvajao u raznim klasama na brzinskim utrkama. Od 1982. do 2011. sudjelovao je rekordnih 30 puta na reliju Buzetski dani.
Nakon više od 40 godina oprostio se 2011. od aktivnog natjecanja kao najstariji aktivni vozač u Hrvatskoj. Ukupno je u karijeri vozio na više od 600 utrka u zemlji i inozemstvu.
Od 2014. bio je član Auto karting kluba (AKK) Petar Klepac u Malom Lugu (Gorski kotar).
Više od 30 godina bio je i sudac nacionalnog ranga na autotrkama.
Za 40 godina bavljenja automobilizmom dobio je posebno priznanje Hrvatskog auto i karting saveza te priznanje za doprinos sportu povodom 50. obljetnice Saveza sportova Grada Pule. Zajednica tehničke kulture Pula dodijelila mu je 2011. povelju za životno djelo, a istovrsnu je nagradu dobio od Saveza sportova Istarske županije (2014.) te Auto i karting saveza Istre (2018.).
Komentari
Trenutno nema objavljenih komentara.
Ostavi komentar